Taggar

,

bkwine-ef16-769-71251

Vad gör du torsdagen den 21 april nästa år? Släpar dig till jobbet och äter matlåda till lunch? Eller åker du runt till slotten i Médoc utanför Bordeaux och provar vin, slinker in genom grinden och käkar en trerätters-lunch med tillhörande Bordeauxviner…

Det är vinreseföretaget BKwine som har kommit med sitt nya program för vårens resor, som går både till Bourgogne, Toscana och Sicilien – förutom det där kryssandet bland slotten i Médoc. Jag kikar runt lite och längtar efter allt som erbjuds: mat, vinprovningar och träffar med vinproducenterna. Eller bara att få upptäcka staden Bordeaux. Strosa runt lite, äta en bit om man orkar efter lunchen, kanske gå in på en vinbar och ta ett glas. Eller vandra i den medeltida staden Saint-Emilion…

Nu är jag igång och drömmer. Tillhör du också drömmarna kan du kolla in resorna på BKwines hemsida.

Och jag själv då? Tar jag en tur bland vinslotten den 21 april? Det finns tyvärr inget som talar för det. Jag får nog släpa mig till jobbet och käka matlåda – om jag inte går till Bamba (lokalt ord för skolmatsalen) och äter.

Orsaken är ganska enkel. Dels får jag nog inte ledigt, och dels är det inte helt gratis. 12 200 kronor kostar det – och då får man själv betala resan ner till Bordeaux.

Men lite sugen blir man allt.

(Bilden kommer från BKwine)