Skärmklipp 111 111

Bloggen Vin, mat & Alsace har passerat 100 000-sträcket med råge. Det var i augusti som räkneverket slog om, men då var det så mycket med jobb och annat så jag hann inte göra något åt det.

Nu blir det en ny design – den gamla har länge känts just gammal – och ny header. Själv fortsätter jag att blogga om mat och vin och Alsace och annat närbesläktat. Men jag har dragit ner lite på tempot, nu blir det max två inlägg i veckan.

I pipelinen ligger en recension av den mycket läsvärda boken om franskt vin ”Trend och tradition” och så gjorde jag en lökröra som skulle vara tillbehör till middagen ikväll. Lökröran med gul lök, purjo, vitlök & balsamvinäger blev klart lyckad, men när resten av maten skulle fixas kroknade jag – så det blev hämtmat istället.  Lökröra kommer på bloggen, men hämtmaten är precis sådant man INTE skriver om på en matblogg… Hoppsan, gjorde visst det i alla fall.

Det var för några dagar sedan som bloggen passerade 111 111 sidvisningar. Jag satt beredd med skärmklippsverktyget när räknaren stod på 111 106. Men den jäkla räknaren lurade mig och hoppade direkt till 111 114. Därav den något udda bilden här ovanför.

Varje besökare klickar i genomsnitt 1,5 gånger under ett bloggbesök. Det betyder att det har varit mellan 60 000 och 70 000 besökare på bloggen.

Och det känns lite underligt. Vad har fått ungefär så många människor som det bor i Mölndal att klicka sig in på Vin, Mat & Alsace? Hunger kanske…

Jag som skriver har i alla fall haft trevligt. Hoppas att du som läser och kollar recept också haft en trevlig stund!

