Etiketter

,

Vad gör du onsdagen den 11 september? Hänger på jobbet och längtar till fredagen, städar och drömmer om sommaren… Eller åker till Alsace?

Det kom ett mejl från Per Karlsson på BK Wine, ett litet företag som sysslar med vin, vinjournalistik och vinresor. Han berättade att de ordnar en resa till Colmar och de alsaciska vinproducenterna i september. Tre övernattningar på ett hotell i den gamla delen av Colmar, i Petit Venice. Tio besök på vingårdar med visningar av gårdarna och provningar av vinerna. Luncher med Choucroute, Tarte flambée och Foie gras…

Jag blir hungrig när jag läser om resan på http://www.bkwinevinresor.com/aktuella-resor/vinresa-alsace/. Men smakar det, så kostar det. 10 800 kronor närmare bestämt, och då får man lägga ytterligare en tusenlapp eller två på resan från Sverige till Alsace.

Själv kan jag inte ta ledigt, så svaret på den första frågan blir nog: jag hänger på jobbet… Möjligen funderar jag på vad jag ska äta till middag. En tarte flambée, kanske.

