pasta räkor chili & vitlök

Första gången jag och hustrun skulle bestämma middag, så var det lite speciellt. Det här var alltså för länge sedan. Vi var unga, nyförälskade och vi pluggade.

Jag frågade vad hon ville ha till mat. Hon lade huvudet på sned, log och undrade vad jag ville skulle tycka om.

– Tjaa, spaghetti carbonara eller tonfisksallad eller hemmagjord hamburgare eller spaghetti & köttfärssås… Det sista vore gott.

Hustrun lade huvudet ännu mer på sned och sade att det blir jättebra.

Jag trodde att hon var extremt förälskad. Men när samma procedur hade upprepats tio gånger – jag räknade upp ett antal maträtter och hon sade alltid ja till allting – så förstod jag. Hon kunde helt enkelt inte komma på en enda maträtt! (Och jag som trodde det var förälskelse…)

För dem som heller inte kan komma på vad de ska äta till middag, publicerar jag nu en veckomatsedel för tidig vår – så får jag se om det finns något intresse för den. Veckomenyn ligger i raden ovan till höger.

