Scen 1. Vad jag gör när jag kollar recept
”Fredagseftermiddag, hmm…
Jag kollar lite recept. Flamländsk gryta åt vi i Belgien för några år sedan. Gott.
Nötkött, öl, lök. Äh, jag kollar.
Få se, Google. Där har vi Gentse stoverij.
Men det är ju bara på holländska. Jag trycker på Google translate…”

Scen 2. Vilka fantastiska översättningar Google kan producera

  • Frukt i en kastrull löken på låg värme.
  • I en stekpanna, smält smör, kuber halv kött add och alla rör runt tan (se alla sidor skruvas skorpa, alltså inte för mycket lika brickor, annars människor koka köttet i stället för Browning).
  • Ta köttet ur pannan och ta med den till löken i grytan.
  • Grädda den andra halvan av blocken och placera den i grytan.
  • Ta köttet efter smak med salt och peppar, strö över mjöl (se beredning bullet 4) och rör om väl

Scen 3. Vad jag gör sedan
”Hmm. Ska kanske välja ett annat recept…”

